dilluns, 16 d’abril del 2012

Brevet 300 a través de l'Oriol Fontanet


Oriol Fontanet d'OutcatEl Maqui Prechiosi, Uri, Il Capo, Mr Provicions, Il Italini de Oucati i mil i pico mots que arrossega, tots ells positius. Si necessites alguna cosa, et falta material per la bici o el què sigui és l’home que ho aconsegueix tot.  Avui te

Com es que et vas decidir a fer-la?
La decisió la vem prendre just acabar la Brevet de 200km. Ens vem adonar que l’havíem acabat sense patir gaire i que aquest any era l’indica’t per provar-ho. L’any que ve qui sap on serem i quina forma física tindrem..  “Es posa a riure!”

Has hagut de entrenar molt?
No, que va, surto molt poc en bici..  “Es posa a riure! Maliciosament”
No, la veritat és que vaig entrenar de valent per la Brevet 200. Durant el mes previ sortia 2 o 3 dies entre setmana entre 35 i 50km i  el cap de setmana fèiem una sortida t’entra 130 i 160km. Després de la Brevet 200 vaig baixar el ritme d’entrenament  perquè em feien mal les cames. També la pluja no ens ha permès sortir el què voldríem aquests últims 15 dies. Però crec que això en realitat m’ha anat molt bé per la BV300, doncs hi he arribat amb les cames molt fresques. Si hagués seguit amb l’entreno intensiu potser hagués dut les cames massa fregides. Com diuen les "baques sagrades" d'Outcat, "No pá má entreni, má andi"

Vas anar amb algun més de Outcat? Amb qui vas anar?
Oriol Fontanet d'Outcat i David Soler
Oriol Fontanet i David Soler
Vaig tenir l'agradable companyia d’un autèntic feréstec, en David Soler. Un tió dur de veritat, no pot entrenar entre setmana com jo però tot i així, atrapa’l.. 
Els companys d'Outcat amb els que vem quedar de fer-ho, no em van poder acompanyar per diferents motius personals, però els vaig tenir al costat durant tota la Brevet. Em van seguir pel Latitude i em van estar enviant whatsApps durant tot el dia. No prou amb això, van venir  al km 280 per donar-me ànims i em van esperar tots a l’arribada. Un 10! Em van fer sentir molt, molt bé i em van donar moltes forces.

Com et vas trobar?

Molt bé en general, com he dit, la involuntària falta d’entrenament crec que em va anar molt bé per aquest tipus de prova.

Quin va ser el punt dur? El divertit? I el més pesat?
El punt més dur va ser des de Parades fins a la Pobla de Cérvoles. A Prades vem arribar després de 20km de port i sota la pluja. Mentre puges la pluja no et molesta en gaire perquè mantens temperatura, però un cop ets a dalt toca baixar.. És llavors quan arriba el "Drami", les mans i els peus xops es comencen a refredar, no tens forces per frenar, les cervicals et fan un mal terrible de la tensió, del fred i d’intentar frenar sense forces a les mans.. va ser un moment dur i encara ens quedaven 140km.
Seguiment de la gent d'Outcat de la Brevet 300
David Soler amb els guants de làtex
David Soler amb els guants de làtex

El divertit, just en mig del drama de la pluja i el fred. Vem parar en un Bar a timbrar i vem fer un entrepà. El David, que no duia guants (feréstec total), no va poder obrir una llauna de Coca-cola de lo congelades que tenia les mans, la cambrera en veure-ho li va obrir i li va oferir uns guants de làtex que, el David de bon gust va acceptar. Se’ls va posar content perquè li feien joc amb el "xubasquero" blanc. Just sortir d’allà, va sortir el sol i va aixecar les mans al cel exhibint els guants de làtex. Li vaig fer una foto:

El més pesat va ser pujar per la NII a La Panadella, dúiem 250km i semblava que no avançàvem gens.. 

Què acostumes a menjar el dia abans? Vas adormir d’hora, vas esmorzar alguna cosa en particular? 
L'esmorzar ciclistaSopar fideus d’arròs i una cervesa (per les rampes “torna a Fer un riure maliciós”). Esmorzar un platet de pasta i cafè amb llet. Ho faig sempre i em va genial.

Fes una descripció genèrica de tota la Brevet

Una prova molt maca, la gent va sense presses i trobes molt companyerisme. Pots anar en grup moltes hores i el més important, aprens a trobar el teu ritme de creuer, aquell on més avances  gastant el mínim de cames. En aquest ritme, tens la sensació que podries passar-te dies i dies damunt la bici sense parar. Penses en fer la Brevet 400 i la de 600.. La dopamina et cega el cervell! “Esclata a riure”


David Soler fent un descanç a la Brevet 300Oriol Fontanet d'Outcat a la Brevet 300Oriol i David soler a la Brevet rodant junts amb la bicicleta de carretera

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada