dimarts, 10 de setembre del 2013

SEGONA ETAPA OSONA LIMITS 2013

Diumenge 08 de setembre de 2013
El despertador sonava a les 6.00h, la veritat que no va ser la millor nit de la meva vida però dins del que cap vaig descansar bastant bé. Primer de tot vaig a mirar si tinc la bici a punt, doncs al haver fet un tall la coberta els de Tona Bikes em van tubelitzar una de nova. Tot correcte, un pel baix de presió, però això és fàcil i ràpid de solucionar.
Canviats i cap a esmorzar, fot una rasca de nassos i el cel està molt emboirat, però de moment no plou. L’organització ja va avisar que el terreny d’avui no era com el d’ahir, que hi hauria molt fang i que si plovia alhora de la sortida es suspendria, però de moment sembla que aguanta....ole, ole, ole!!!!!
Avui pa amb tomàquet i embotits, que el pastís d’hidrats no em bé gens de gust, tantes barretes i gels m’han saturat el cos de sucres!!!!
Acabo de recollir totes les coses, comprovo que la bici vagi bé i cap a sortida hi falta gent.
No plou, o sigui que a les 8.00h en punt l’organització fa esclatar el coet i som-hi, tenim 90km, +2.800m i molt de fang per endavant.
Els primers 15km són de pujada direcció Vidrà i les primeres rampes i el primer corriol de pujada ja fan veure que avui el terreny serà més dur i menys rodador que ahir. A la primera que varem tenir d’agafar la bici a coll algú va cridar “això ja és més maqui!!!!!”, doncs si, la segona etapa ho va ser!!!
Coronada la primera pujada comencem una llarga baixada que ens portaria cap al primer avituallament, situat a Sant Quirze de Besora, tot començant a fer els primers corriols del dia i travessant fins a unes 12 vegades el riu.

Fins al moment el terreny aguantava força bé, però ja van dir els de l’organització que a partir de Sant Quirze era on trobaríem més fang.
De moment el ritme que portàvem era més baix que ahir, segurament perquè les cames no estaven tant fresques però potser també perquè el grup era més gran, la veu que el millor sherpa de la zona ens feia de guia turístic havia corregut com la pólvora i tothom li volia seguir la roda....jajajajaja!!!!!!!
Tot just sortir de Sant Quirze el Juan i jo varem augmentar una mica més el ritme, doncs la meva previsió era d’arribar a les 15.00h a meta i amb la bona voluntat de que algú més ens podria seguir, però no va ser així, ja se sap que en aquestes curses tothom ha d’anar al seu ritme, ni més ni menys i per tant aquí ens varem separar del grupet que tant hem va fer disfrutar ahir!!!! Molt grans!!!!
La pujada que venia ara tenia pinta de ser dura, 10km i amb rampes d’allò més faixugues, però brutals!!! Els últims km d’ascensió per una trialera técnica de les que et fan donar-ho tot si o si per no posar peu a terra i en coronar el regal, un descens per un corriol infinit i espectacular.....collons com estic disfrutant avui!!!!!!
Ja estaven al mig del Lluçanes, tot borejant Sant Boi i direcció Sobremunt. Desprès del segon avituallament un altre corriol brutal i ja encarant la pujada cap a Sant Bartumeu del Grau. Aquesta era segurament la menys dura del dia, però el terreny era on estava pitjor i més negat d’aigua i fang, però tot i això es feia bastant bé.
Anavem a molt bon ritme amb el Juan, a les pujades més dures tirava ell i a les més constants jo i així cadascú manava on el terrany li era més favorable....bon equip!!!!
Varem fer molta feina i compartint km amb molts corredors, amb els que més amb els companys de les Niner’s rigides, una d’elles una fixed, deu ni do com hi anaven els paios!! Molt bona gent!!
Un cop passat Sant Bartumeu un altre corriol pata negra de baixada i ja encarant la última pujada llarga del dia, 12km que en el perfil ja es veia que eren trencacames, però amb descansets constants per agafar una mica d’aire.
Travessem l’eix transversal per sota i amunt!!!!! I collons com pujava, doncs res....24x36 i molta paciència. En una de les rampes el Juan se’m va escapar, mecachis!!!! Jajajaja!!! Però tenia molt clar que si les pendents seguien sent com aquelles no l’atraparia pas, per tant seguim amb la paciència que encara queda molta pujada.

Arribo a l’últim avituallament, només queden 20km però al perfil hi ha dos pics que vist el que ja em fet tenen molt mala pinta i no vegis si la tenien, per mi les dues pujades més dures de tota la cursa sense cap mena de dubte i reservades pel final, sort que l’experiència és un grau i que soc un pel “reservon”, perquè sino les hagués patit de valent. Com ho van fer alguns dels corredors que vaig passar en aquests ultims km, que massa conversació no donaven no!!!! Deu ni do!!!!!!!!
I res....... arribant a Collsuspina un últim avituallament líquid i tot baixada fins a Tona!!!!!
Finisher Osona Límits 2013!!!!!!

A l’arribada fotos, salutacions, felicitacions, etc.... i un altre cop la meva family!!!! Per fer-me encara més content!!!!! Com s’ho curren!!!!! Muaka!!!!

Felicitar primer de tot a tots els finishers, la ruta era dura de collons i per tant tots han d’estar orgullosos d’haver-la acabat. Felicitar també als que no van poder finalitzar-la, sigui pel motiu que sigui, sempre s’ha de buscar el costat positiu i a la pròxima segur que ho aconseguireu. Felicitar per suposat a l’organització i als voluntaris, no és gens fàcil gestionar una cursa d’aquest estil i més si les inclemències meteorològiques no ajuden, simplement genials!!! I finalment felicitar als meus companys de batalla en aquesta guerra, David, Juan i Toni, sou molt grans!!!!!!! Ha sigut un plaer compartir km amb vosaltres perquè precisament teniu tots els valors que es necessiten per afrontar reptes d’aquest estil, força, coratge i companyerisme!!! Grandes!!!!!!